طراحی لوگو


» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
پایان نامه تعيين رابطه رضايت زناشويي مادران وعزت نفس دختران شان 135 ص.doc masoud 1393/07/08 دسته بندی : روانشناسی 0

چکيده

تحقيق حاضر به منظور بررسي تاثير رضايت زناشويي مادران بر عزت نفس دخترانشان است. جامعه آماري شامل 60 نفر، که 30 نفر مادران و 30 نفر دختران شان را شامل ‌مي‌باشد نمونه گيري به صورت تصادفي است. براي بررسي اين رابطه از ضريب همبستگي پرستون استفاده شده.

تست هاي مورد آزمون تست عزت نفس آيزنگ و تست رضايت زنا شويي Enrich است که از هر يک از مادران و دختران از اين تست ها گرفته شده. پس از تحقيقات و مطالعات با استفاده از آزمون معنا دار ضريب همبستگي و پرستون مشخص شد که بين متغير رضايت زناشويي و عزت نفس رابطه معني داري وجود دارد و فرضيه ما پذيرفته ميشود.

مقدمه:

رضايت از زندگي زناشويي نکات زيادي لازم دارد که بايد مورد توجه باشد زيرا رضايت در اثر ارضاي نيازهاي اساسي انسانها به وجود مي آيد. انجام خواسته ها بايد يک ارتباط دو سويه و متقابل باشد و در روابط بيابين با مديريت آگاهانه اي وارد عمل شد. مثلاً بايد براي همسر مستمع خوبي بود و با توجه به شخصيت طرف مقابل باعث برانگيختن نقاط مثبت او شد و با کمال علاقه و حوصله به خواسته ها و اميال ايشان توجه كرد و در حد توان در انجام آنها تلاش و کوشش به عمل آورد زيرا اين کوشش ها دليل بر احترام و علاقه است و يا مثلاً ميل باطني خود را به صورت پيشنهاد عرضه کرد. در نتيجه طرف مقابل نيز با رغبت به آنها گوش فراهم ميدهد و در صورت توان آنها را انجام ميدهد و در مجموع براي رسيدن به يک رضايت زناشويي بالا در خيلي از مراحل زندگي مهارت داشت تا به يک زندگي موفق و ايده آل و با رضايت بالاي زناشويي دست يافت. عزت نفس شامل احساسات و باورها و آرزوهاي پيچيده اي است که بر اساس مهارت هاي در حال تغيير در تاثير متقابل و نفوذ به دنياي اطراف است. پايين بودن اعتماد به نفس و احساس خود ارزشمندي که همان عزت نفس ميباشد باعث به وجود آمدن بسياري از اختلالات رفتاري و شخصيتي مي شود و براي از ميان برداشتن اين اختلالات، پرورش و تقويت احساس عزت نفس و اعتماد به نفس و مهارت هاي فردي و اجتماعي نقش به سزايي ايفا ميکنند.

داشتن عزت نفس بالا باعث رسيدن به مدارج بالاي رشد اجتماعي ميشود و همچنين انجام کارها را سهل و آسان ميکند زيرا عزت نفس مثبت و بالا باعث توانايي بيشتر روحي ميشود.


تعداد بازدید : 2445
خرید و دانلود | 4,350 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط

9